Ως ιδιοκτήτης ή ως επικεφαλής του τμήματος marketing μιας επιχείρησης που διαθέτει έναν περιορισμένο προϋπολογισμό για διαφημιστικούς σκοπούς, θα έρχεσαι συχνά αντιμέτωπος με την ανάγκη να αποφασίσεις μεταξύ Facebook και Google για το ποια θα είναι η βασική σου πλατφόρμα digital marketing.
Οι δύο πλατφόρμες έχουν αρκετές ομοιότητες, αλλά μπορούν να υπηρετήσουν διαφορετικούς στόχους και σκοπούς. Οι καμπάνιες Google Display και οι καμπάνιες του Facebook μοιάζουν ακόμη περισσότερο καθώς αμφότερες βασίζονται σε διαφημίσεις εικόνας, είναι βασισμένες σε μια push στρατηγική μάρκετινγκ, και η στόχευση του κοινού γίνεται με βάση τα ενδιαφέροντά του. Ωστόσο, όταν αναφερόμαστε στα Google Ads, συνήθως, μιλάμε για τις Search Καμπάνιες. Για τις ανάγκες αυτού του άρθρου, λοιπόν, θα περιοριστούμε στη σύγκριση μεταξύ Facebook διαφήμισης και διαφημίσεων αναζήτησης Google.
Facebook ή Google AdWords: Η μάχη για την υπεροχή στο διαδίκτυο
Παρόλο που το Facebook είναι νεότερο της Google στη μάχη για τη διαφήμιση στο διαδίκτυο, έχει καταστεί ένας αξιοθαύμαστος και δύσκολος αντίπαλος. Το facebook έχει αναπτύξει μία σημαντική, κι ακόμη πιο καίριας σημασίας, βάση δεδομένων και ανάλυσης των χρηστών του. Έχει καταστεί το ίδιο πηγή πληροφοριών, πραγματικών και μη (fake news). Επιπρόσθετα, μόλις πρόσφατα έχει αρχίσει να δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν αιτήσεις για εργασία, ανταγωνιζόμενο άμεσα το LinkedIn.
Εντούτοις, η Google δεν είναι εύκολος αντίπαλος. Οι δύο πλατφόρμες είναι πιθανότατα ισάξιες, αλλά έχουν διαφορετικά στυλ η κάθε μία. Η Google όχι απλώς γνωρίζει όλο το ιστορικό αναζητήσεων κάθε χρήστη, αλλά επίσης γνωρίζει τις συνήθειές σας σε ό,τι αφορά τις θεάσεις βίντεο, και μέσω των Χαρτών Google γνωρίζει τα μέρη που επισκέπτεστε συχνά, τις χώρες που έχετε επισκεφθεί, ακόμη και ποια αυτοκίνητα κοιτάτε πιο συχνά (στο internet, όχι στην πραγματική ζωή, αλλά κι αυτό θα γίνει κάποια στιγμή).
Προκειμένου να καθορίσετε ποια πλατφόρμα είναι η βασική σας επιλογή, πρέπει να έχετε γνώση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε πλατφόρμας και να προσπαθήσετε να ταιριάξετε τους στόχους σας με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η κάθε μια.
Push (Facebook) vs. Pull (Google AdWords)
Τα facebook ads ακολουθούν μία push στρατηγική μάρκετινγκ. Είναι ένα είδος επιθετικού μάρκετινγκ όπου οι διαφημιστές τοποθετούν τη διαφήμιση μπροστά στον χρήστη του μέσου (μέσω po-ups ή διαφημιστικής μπάρας). Το Facebook εμφανίζει διαφημίσεις στο timeline των χρηστών, βασιζόμενο στα ενδιαφέροντά τους και στην online συμπεριφορά τους κατά το παρελθόν. Από την άλλη, οι διαφημίσεις αναζήτησης της Google βασίζονται σε μια pull στρατηγική. Οι χρήστες αναζητούν ήδη το προϊόν ή την υπηρεσία και η πλατφόρμα τούς εμφανίζει διάφορε επιλογές. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται με βάση τις λέξεις-κλειδιά που ο χρήστης χρησιμοποιεί στην αναζήτησή του.
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για την καμπάνια σου θα πρέπει να γίνει με βάση την επιχείρησή σου και τους αντικειμενικούς σου σκοπούς. Η επιχείρησή σου υπηρετείται καλύτερα με μια push στρατηγική ή με μια pull στρατηγική; Έχετε υπόψη ότι οι διαφημίσεις τοποθέτησης (push strategy campaigns) έχουν εκ φύσεως την τάση να είναι πιο δαπανηρές, διότι πρέπει να γίνει η επιλογή του κατάλληλου κοινού. Άρα, το κοινό στόχευσης θα είναι πιο περιορισμένο, το οποίο σημαίνει πως το σημείο όπου θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις σου θα είναι πιο πολύτιμο, και ακριβότερο.
Pay Per Click (Google AdWords) vs. Pay-Per-Click ή Pay-Per-Impression ή Άλλο (Facebook)
Οι καμπάνιες αναζήτησης στη Google χρεώνονται σε μια βάση pay-per-click, δηλαδή ο διαφημιζόμενος πληρώνει ανάλογα με τα κλικ που δέχεται η διαφήμισή του. Οι καμπάνιες του Facebook από την άλλη ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό, και ως αποτέλεσμα υπάρχουν διαφορετικές μέθοδοι χρέωσης του διαφημιζόμενου. Pay-per-impression (πληρωμή στη βάση των εμφανίσεων μιας διαφήμισης – ανά 1000 εμφανίσεις) και pay-per-click (πληρωμή ανάλογα με τα κλικ που δέχεται μια διαφήμιση) είναι οι δύο βασικές μέθοδοι.
Εάν η βασική σας έγνοια είναι το μπάτζετ, η επιλογή της σωστής πλατφόρμας θα γίνει με βάση τους στόχους σας. Είναι ο στόχος σας να κατευθύνετε τους χρήστες στην ιστοσελίδα σας; Τότε μια pay-per-click καμπάνια είναι αναμφίβολα ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε. Εάν απλώς θέλετε να καθιερώσετε την επωνυμία σας (το brand σας) και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας, τότε μια pey-per-impression καμπάνια ταιριάζει καλύτερα σε αυτόν το στόχο.
Η απάντηση εξαρτάται από σένα
Εν τέλει, για να καθορίσετε ποια πλατφόρμα είναι προτιμότερη για την καμπάνια και το μπάτζετ σας, θα πρέπει να αντισταθμίσετε μεταξύ του να προβάλλεστε σε έναν μεγάλο αριθμό ατόμων, που μπορεί όμως να μην είναι ακριβώς το κοινό στόχος σας, αλλά τυγχάνει να αναζητούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας (Google Ads), ή να προβάλλεστε σε ανθρώπους που είναι το κοινό στόχος σας, αλλά τους βρίσκετε σε μια διαφορετική, μια προσωπική πλατφόρμα (Facebook Ads).
Για να είμαστε ακριβείς, επειδή το κοινό στο facebook είναι πιο περιορισμένο από αυτό της Google, είναι πιθανότερο μία καμπάνια να είναι πιο ακριβή στο facebook. Ωστόσο, τα convertion rates (αναλογία μετατροπών) στο Facebook μπορεί να είναι καλύτερα, εφόσον στοχεύετε στο σωστό κοινό, και η επιχείρησή σας είναι καλά προσαρμοσμένη για αυτό το είδος προσέγγισης του κοινού.
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα και θα σας βοηθήσουμε να αξιολογήσετε του στόχους σας και να καθορίσετε ποια πλατφόρμα είναι η κατάλληλη για εσάς!