Τι είναι το Google My Business;
Το Google My Business είναι ένα σημαντικό εργαλείο της Google. Έχει σχεδιαστεί για να δίνει στις επιχειρήσεις μια δημόσια ταυτότητα, διευκολύνοντας την προβολή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που διευκολύνει ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Με το Google My Business προβάλλετε στην Αναζήτηση Google, στους Χάρτες και το Google+ σημαντικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας, όπως τη διεύθυνση της επιχείρησης, τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο, email, fax, website), το ωράριο λειτουργίας, κριτικές πελατών, οδηγίες μετάβασης στη διεύθυνση της επιχείρησής σας κ.ά. Συνεπώς, όταν κάποιος κάνει αναζήτηση για μια επιχείρηση στη Google, τα στοιχεία αυτά θα ληφθούν από τη σελίδα σας στο My Business και θα προβληθούν στα αποτελέσματα.
Πώς θα δημιουργήσετε Google My Business προφίλ σας;
Προκειμένου να καταχωρήσετε τα στοιχεία της επιχείρησής σας στην πλατφόρμα του Google My Business πρέπει να επισκεφθείτε την ειδική σελίδα της Google και να συμπληρώσετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία της επιχείρησης (προϊόν/ υπηρεσία, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφίες, ώρες και μέρες λειτουργίας κ.λπ.).
Ακολουθεί η διαδικασία πιστοποίησης της Google My Business καταχώρησής σας και της θέσης της επιχείρησης στο χάρτη – μέσω τηλεφώνου ή με ταχυδρομική επιστολή παραλαμβάνετε έναν 6ψήφιο κωδικό. Στη συνέχεια καταχωρείτε τον κωδικό και ο λογαριασμός σας έχει επαληθευτεί.
Πώς θα προβάλλεται η επιχείρηση μου μέσω του Google My Business;
Όταν κάποιος πραγματοποιεί μία αναζήτηση, είτε για την επιχείρησή σας είτε για το είδος της επιχείρησής σας, θα λαμβάνει τις πληροφορίες που έχετε καταχωρήσει στο Google My Business προφίλ σας.
Οι πληροφορίες αυτές ενδέχεται να εμφανιστούν σε τρία διαφορετικά σημεία:
- Google local pack: στην κλασσική λίστα αποτελεσμάτων της Google, στο επάνω κεντρικό μέρος της σελίδας, εμφανίζονται 3 προφίλ που πληρούν τις προϋποθέσεις αναζήτησης του χρήστη (όπως στη φωτο). Οι βασικές πληροφορίες που βλέπει ο χρήστης είναι η επωνυμία κάθε επιχείρησης, η θέση της στο χάρτη (Google Maps) και ένα κουμπί οδηγιών, η διεύθυνση, το website της επιχείρησης, η απόσταση από το σημείο που βρίσκεται ο χρήστης, πληροφορίες για το εάν εκείνη τη στιγμή η επιχείρηση είναι ανοιχτή και πότε κλείνει, και τις κριτικές πελατών (εάν υπάρχουν).
- Google My Business: όταν κάποιος αναζητήσει μια συγκεκριμένη επιχείρηση – με το όνομά της – εμφανίζεται στο δεξί επάνω μέρος της σελίδας το Google My Business προφίλ της συγκεκριμένης επιχείρησης.
- Google maps: όταν κάποιος πραγματοποιήσει αναζήτηση μιας επιχείρησης ή ενός είδους επιχείρησης απευθείας στους χάρτες της Google, επίσης, θα του εμφανιστούν οι πληροφορίες από το Google My Business προφίλ της συγκεκριμένης εταιρείας. Σε μία λίστα στα αριστερά θα εμφανιστούν στοιχεία, όπως επωνυμία, κριτικές, διεύθυνση, ωράριο και φωτογραφίες της επιχείρησης και, στον χάρτη δεξιά θα εμφανιστούν οι τοποθεσίες κάθε επιχείρησης.
Ποια είναι τα οφέλη από την καταχώρηση της επιχείρησής σας στο Google My Business;
- Η επιχείρησή σας εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό πιθανών πελατών: Οι εν δυνάμει πελάτες σας περνούν αρκετό χρόνο αναζητώντας προϊόντα, υπηρεσίες και πληροφορίες στο διαδίκτυο. Η Google ως η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως, μπορεί να παρουσιάσει την επιχείρησή σας στο μεγαλύτερο δυνατό αριθμό ατόμων. Είτε ψάχνουν στην Αναζήτηση Google είτε στους Χάρτες, οι πελάτες σας θα σας βλέπουν. Σκεφτείτε το Google My Business ως μια μικρή ιστοσελίδα που λειτουργεί συμπληρωματικά της υπάρχουσας ιστοσελίδας της επιχείρησής σας.
- Οι χρήστες σάς βρίσκουν εύκολα: Οι χρήστες που ψάχνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας βρίσκουν εύκολα και γρήγορα τα στοιχεία της επιχείρησής σας, απλώς πατώντας ένα κλικ στην αναζήτηση. Σύμφωνα με έρευνα της Google, οι επιχειρήσεις που επαληθεύουν τις πληροφορίες τους με το Google My Business έχουν διπλάσιες πιθανότητες να θεωρηθούν αξιόπιστες από τους καταναλωτές. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να συμπληρώνετε σωστά τα στοιχεία της επιχείρησής σας.
- Οι πελάτες σας σάς διαφημίζουν: Οι κριτικές των πελατών σας (εφόσον φυσικά είναι θετικές) λειτουργούν ως διαφήμιση για την επιχείρησή σας. Οι χρήστες που αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες παρόμοιες με τις δικές σας είναι πιο πιθανό να πειστούν να αγοράσουν εάν δουν ότι υπάρχουν πολλοί πελάτες που το δοκίμασαν και έμειναν ευχαριστημένοι. Άλλωστε, η καλύτερη διαφήμιση γίνεται από τους ευχαριστημένους πελάτες.
- Οι πελάτες σας σάς γνωρίζουν πριν καν επικοινωνήσουν μαζί σας: Είναι σημαντικό να συμπληρώσετε σωστά και με ακρίβεια το προφίλ σας. Προσθέστε εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Όσες περισσότερες πληροφορίες αντλεί για μια επιχείρηση ο χρήστης της αναζήτησης, τόσο πιθανότερο είναι να την επιλέξει. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε φωτογραφίες που θα προσφέρουν στον χρήστη μία πιο συγκεκριμένη εικόνα για το είδος της επιχείρησης, τους ανθρώπους της και φυσικά, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της. Οι επιχειρήσεις που προσθέτουν φωτογραφίες στις καταχωρήσεις τους συγκεντρώνουν 35% περισσότερα κλικ στις ιστοσελίδες τους σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δεν έχουν φωτογραφίες. Γι’ αυτό φροντίστε οι φωτογραφίες να είναι υψηλής ανάλυσης και να αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά εκείνα που αποτελούν το συγκριτικό σας πλεονέκτημα.
Πώς γίνεται η κατάταξη των επιχειρήσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης;
Τρία είναι τα βασικά στοιχεία που επηρεάζουν τα αποτελέσματα κατάταξης των επιχειρήσεων:
Δημοφιλία επιχείρησης: Η Google συλλέγει έναν τεράστιο όγκο δεδομένων από το διαδίκτυο ψάχνοντας σε άρθρα, κριτικές, Social Media, καταλόγους, websites κτλ. Με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να κατατάσσει τις πιο γνωστές και με υψηλή δημοτικότητα επιχειρήσεις σε υψηλότερες θέσεις από άλλες.
Σχετικότητα επιχείρησης: Ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται σε κάθε αναζήτηση, η Google επιλέγει να εμφανίσει τις πιο σχετικές καταχωρήσεις. Εμφανίζει δηλαδή εκείνα τα προφίλ με τη μεγαλύτερη συνάφεια ως προς την αναζήτηση του χρήστη.
Είναι σαφές πώς οι επιχειρήσεις που έχουν συμπληρωμένα σωστά και με ακρίβεια όλα τα απαιτούμενα πεδία στο προφίλ τους, θα έχουν και περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούν στα αποτελέσματα.
Απόσταση της επιχείρησης από την τοποθεσία του χρήστη: Η Google λαμβάνει υπόψη την απόσταση του χρήστη από την έδρα της επιχείρησης. Εάν για παράδειγμα ο χρήστης κάνει αναζήτηση για γυμναστήριο, η μηχανή θα του εμφανίσει πρώτα τα γυμναστήρια που είναι πιο κοντά του, εκτός κι αν ο χρήστης έχει θέσει διαφορετικά κριτήρια.