Η ιστοσελίδα είναι πια απαραίτητη για κάθε επιχείρηση και για κάθε επαγγελματία. Δεν πρόκειται απλώς για για έναν διαδικτυακό χώρο, αλλά για ένα κατάστημα ή ένα γραφείο, που σας «πουλάει» σε ένα πολλαπλάσια ευρύτερο κοινό. Γι’ αυτό η κατασκευή ιστοσελίδας είναι κρίσιμης σημασίας να σας αντιπροσωπεύει όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται.
1. ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΗΣΗ
Πρώτη βασική προϋπόθεση για να γίνει αυτό, δεν είναι – όπως ίσως θα νομίζετε – η τεχνική δουλειά, αλλά η κειμενογραφική! Ο κειμενογράφος αναλαμβάνει να επεξεργαστεί όλη την πληροφορία που του έχει γνωστοποιηθεί. Στη συνέχεια τη μοιράζει σε ενότητες (βγάζει δηλαδή το μενού και τη δομή της αρχικής σελίδας) και κατόπιν συντάσσει το πρωτότυπο κείμενο που θα φιλοξενηθεί σε κάθε μία από αυτές – αν υπάρχει ήδη έτοιμο κάποιο κείμενο, το αναδιατυπώνει και το προσαρμόζει κειμενογραφικά στα δεδομένα.
Σημείωση: Η δουλειά του κειμενογράφου από πολλά γραφεία μετακυλίεται στον πελάτη. Όμως δεν είναι δική σας δουλειά να φτιάξετε το μενού ή τα κείμενα! Είναι δουλειά του ειδικού στο διαδικτυακό περιεχόμενο, και μάλιστα εργασία βασικής προτεραιότητας και σημασίας!
2. WEB DESIGN
Δεύτερη βασική προϋπόθεση, είναι η ιστοσελίδα που θα κατασκευαστεί να πληρεί τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας, ταχύτητας και ασφάλειας. Αυτό το αναλαμβάνει ο web designer, επιλέγοντας ένα αξιόπιστο template ή δημιουργώντας το εξ αρχής.
Σημείωση: Η ταχύτητα, η ευελιξία, η ευχρηστία και το διαφημιστικό concept της ιστοσελίδας είναι βασικά χαρακτηριστικά προκειμένου να αποδώσει οποιαδήποτε καμπάνια. Σε διαφορετική περίπτωση, θα καταλήξετε να δαπανάτε μάταια το οποιοδήποτε budget σας, με μερική ή και ελάχιστη αξιοποίησή του.
3. ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΑ
Η ιστοσελίδα, πέρα από κείμενα, πρέπει να έχει και φωτογραφικό/γραφιστικό υλικό. Αν δεν υπάρχουν φωτογραφίες, αναλαμβάνει ο γραφίστας να τις βρει και να τις ταιριάξει με την κάθε ενότητα, καθώς και να δημιουργήσει κάποιες συνθέσεις γραφιστικών, όπου χρειάζεται. Ακόμη και έτοιμες να είναι όμως οι φωτογραφίες, θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ζητούμενες διαστάσεις και να συμπυκνωθούν, ώστε να μην «βαραίνει» το site.
Σημείωση: Στις αρμοδιότητες του γραφίστα είναι και ο σχεδιασμός του λογοτύπου, ο οποίος είναι προτιμότερο να γίνεται αφότου ολοκληρωθεί η ιστοσελίδα. Γιατί, εκ του παραγόμενου αποτελέσματος, μπορεί να αποτυπωθεί καλύτερα η ταυτότητα της εταιρίας ή του επαγγελματία! (Το λογότυπο έχει επιπλέον χρέωση – δεν περιλαμβάνεται δηλαδή στο κόστος της ιστοσελίδας.)
4. ΚΟΣΤΟΣ
Κάθε μια ιστοσελίδα έχει τις δικές της απαιτήσεις. Αναλόγως προκύπτει και το κόστος. Υπάρχει όμως ένα μίνιμουμ απαιτήσεων που έχουν όλες οι ιστοσελίδες, το οποίο αν πληρείται (διάρθρωση, κείμενα, τεχνικά, γραφιστικά και φωτογραφίες), το κόστος δεν μπορεί να είναι λιγότερο από 1000€.
Σημείωση: Σε γενικές γραμμές, για μια καλή ιστοσελίδα με δυνατότητες προώθησης και απόδοσης, το κόστος κυμαίνεται από 1000-2500€. Το κόστος αυξάνεται αν οι ιστοσελίδες αυτές έχουν αυξημένες κατασκευαστικές και κειμενογραφικές απαιτήσεις.
Υπάρχουν ωστόσο και εξειδικευμένες και τεχνικά περίπλοκες ιστοσελίδες που κατασκευάζονται για λογαριασμό μεγάλων φορέων, όπως π.χ, για τράπεζες, το κόστος των οποίων κυμαίνεται σε εντελώς διαφορετική κλίμακα.
Η ιστοσελίδα σας δεν είναι απλώς μια ψηφιακή κατασκευή· είναι μια επένδυση ζωής που καθορίζει – μέσω του marketing – την οικονομική και επαγγελματική σας εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, μην ψάξετε για τη φθηνότερη προσφορά σε ό,τι αφορά την κατασκευή ιστοσελίδας, αλλά για την πιο συμφέρουσα, την καλύτερη δηλαδή από άποψη αντιστοιχίας κόστους-υπηρεσιών-αποτελέσματος! Σας διαβεβαιώνουμε ότι θα γλιτώσετε πολύ χρόνο, κόπο και χρήμα.
Καλή επιτυχία!