Κάποια στιγμή αποφασίσατε να εισέλθετε στην ψηφιακή εποχή. Δημιουργήσατε μία επαγγελματική οδοντιατρική ιστοσελίδα, η οποία κάνει γνωστές τις υπηρεσίες σας σε ένα ευρύτερο κοινό. Πιθανότατα, όταν το κάνατε, να μην γνωρίζατε αρκετά για το digital marketing, την κατασκευή ιστοσελίδων και τα social media. Είναι λοιπόν πιθανό να αναζητήσατε και να βρήκατε στο διαδίκτυο τον επαγγελματία που θα έβαζε το οδοντιατρείο σας στον ψηφιακό κόσμο. Ή να ρωτήσατε κάποιον γνωστό σας να σας συστήσει κάποιον δικό του γνωστό.

Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε και το τηλέφωνο δεν χτυπάει για νέα ραντεβού – εξακολουθείτε να στηρίζεστε στο δίκτυο των παλιών σας ασθενών. Κοιτάζετε τη νέα σας ιστοσελίδα και σας φαίνεται «μια χαρά»: έχει ωραία χρώματα, ποικιλία φωτογραφιών, όλες οι υπηρεσίες σας, με τα κείμενά τους η καθεμιά, το βιογραφικό σας, όλα είναι εκεί. Όλα, εκτός από τα νέα ραντεβού. Και αναρωτιέστε τι να φταίει γι’ αυτό. Η απάντηση είναι απλή: φταίει η ιστοσελίδα σας. Παρακάτω, αναλύουμε τους λόγους που συμβαίνει αυτό. 

1. Η οδοντιατρική ιστοσελίδα σας δεν είναι σχεδιασμένη να οδηγεί σε νέα ραντεβού

Πηγαίνετε στην ιστοσελίδα σας και δείτε πόσες ευκαιρίες δίνετε στους πιθανούς νέους ασθενείς σας να επικοινωνήσουν μαζί σας. Ναι, ασφαλώς έχετε σελίδα επικοινωνίας με όλα τα στοιχεία σας. Πιθανώς έχετε τα στοιχεία επικοινωνίας και στο footer του website σας. Αλλά αυτά δεν επαρκούν ώστε οι επισκέπτες του site σας να κάνουν convert, να μετατραπούν δηλαδή σε νέους ασθενείς, ακόμη κι αν οι ίδιοι μπορεί να το επιθυμούν.

Πρέπει να κάνετε το convertion όσο πιο εύκολο γίνεται γι’ αυτούς, και αυτοί είναι οι πιο αποδοτικοί τρόποι:

  • βεβαιωθείτε ότι έχετε τουλάχιστον ένα call-to-action (παρότρυνση να επικοινωνήσουν μαζί σας) σε κάθε σελίδα.
  • έχετε τα τηλέφωνα επικοινωνίας σας ορατά σε πολλαπλά σημεία στην ιστοσελίδα σας.
  • βεβαιωθείτε ότι τα τηλέφωνα επικοινωνίας σας είναι προγραμματισμένα για άμεση κλήση (click-to-call) στις κινητές συσκευές.
  • χρησιμοποιήστε popups (αναδυόμενα παράθυρα) για τους επισκέπτες που παραμένουν στην ιστοσελίδα σας για παραπάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

2. Η ιστοσελίδα σας δεν σχεδιάστηκε έχοντας τους επισκέπτες στο μυαλό

Είναι η ιστοσελίδα σας σχεδιασμένη για να καλύπτει τις ανάγκες των επισκεπτών; Διότι αν δεν είναι, δεν υπάρχει καμία περίπτωση οι επισκέπτες να μετατραπούν σε πελάτες. Για να ανακαλύψετε ποιες σελίδες του site σας ενδιαφέρουν τους επισκέπτες και ποιες όχι, θα πρέπει να εξετάσετε τα analytics της ιστοσελίδας σας. Ενδείξεις μιας σελίδας με αδυναμία convertion είναι:

  • η μικρή χρονική διάρκεια παραμονής του επισκέπτη σε μία σελίδα: αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο τη σελίδας δεν ενδιαφέρει τον επισκέπτη.
  • υψηλό bounce rate (ποσοστό εγκατάλειψης): το υψηλό bounce rate σημαίνει ότι ο επισκέπτης «προσγειώνεται» σε μία συγκεκριμένη σελίδα τους website και δεν επιχειρεί να δει άλλες σελίδες.
  • υψηλό exit rate: το ποσοστό εξόδου δείχνει την τελευταία σελίδα που ο επισκέπτης είδε στο site πριν αποχωρήσει.

Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν το πώς οι επισκέπτες προσλαμβάνουν την ιστοσελίδα στην οποία εισέρχονται. Οι λόγοι που μία ιστοσελίδα δεν αρέσει στους επισκέπτες-αναγνώστες της είναι αρκετοί, με πιο σημαντικούς τους παρακάτω:

  1. Αργή ιστοσελίδα: Σύμφωνα με τη Google μία ιστοσελίδα πρέπει να φορτώνει σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Εάν η ιστοσελίδα είναι πιο αργή, τότε τουλάχιστον ένα 40% των επισκεπτών θα την εγκαταλείψει χωρίς να βρει αυτό που έψαχνε, άρα δεν υπάρχει περίπτωση να μετατραπεί σε πελάτη. Όσο πιο αργή είναι μία ιστοσελίδα, τόσο υψηλότερο θα είναι το ποσοστό εγκατάλειψης.
  2. Χαμηλή αισθητική ιστοσελίδας: Η ομορφιά δεν είναι το παν – ειδικά όταν πρόκειται για ιστοσελίδα ενός επιστήμονα. Ωστόσο, η αισθητική σημαίνει πολλά, ακόμη και για μια επιστημονική ιστοσελίδα. Το site σας πρέπει να είναι αισθητικά άρτιο, καλαίσθητο στο μάτι του επισκέπτη και να ταιριάζει η αισθητική του με το brand σας και το μήνυμα που εκπέμπετε.
  3. Παρουσίαση υπηρεσιών: Ο επισκέπτης μίας οδοντιατρικής ιστοσελίδας θέλει να βρει συγκεκριμένα πράγματα σε αυτήν. Έχει απορίες, ζητά απαντήσεις, και θέλει λύση σε κάποιο πιθανό πρόβλημά του. Είναι οι υπηρεσίες που προσφέρετε σαφείς; Είναι τα κείμενά σας επεξηγηματικά, άρτια και εύληπτα; Όταν κάποιος τα διαβάζει αποκτά μία πλήρη εικόνα για το πώς θα λύσει το πρόβλημά του; Του δημιουργούν την αίσθηση ότι ο επιστήμονας πίσω από αυτό το κείμενο είναι ικανός και αξιόπιστος; Εάν όχι, τότε δεν θα επιχειρήσει να επικοινωνήσει μαζί σας και θα ψάξει στην επόμενη ιστοσελίδα.

3. Η ιστοσελίδα δεν είναι όσο λειτουργική θα έπρεπε

Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες του site σας χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να κάνουν αναζήτηση επαγγελματιών και να βρουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Γι’ αυτό και το website σας πρέπει να είναι mobile-friendly και πλήρως responsive. Πρέπει δηλαδή να φαίνεται στο κινητό και στα tablet το ίδιο εύχρηστο και αισθητικά άρτιο με την εμφάνισή του σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή.

Επιπλέον, η διάρθρωση της ιστοσελίδας και της πληροφορίας σε αυτή πρέπει να είναι τέτοια που ο επισκέπτης να βρίσκει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει. Εάν η εύρεση της πληροφορίας απαιτεί περισσότερο χρόνο, τότε οι επισκέπτες θα αποχωρήσουν άπραγοι.

4. Η ιστοσελίδα σας ενοχλεί τους επισκέπτες

Στόχος μίας επαγγελματικής ιστοσελίδας είναι το conversion, δηλαδή η μετατροπή του επισκέπτη σε πελάτη. Υπάρχουν όμως ιστοσελίδες που είναι τόσο ενοχλητικές που όχι μόνο δεν μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες αλλά, αντιθέτως, τους διώχνουν.

Ένας από τους λόγους που ένας επισκέπτης σε μια ιστοσελίδα ενοχλείται και αποχωρεί είναι τα πολλά popups. Αν κάποιος μπει στην ιστοσελίδα κι εκεί που διαβάζει για μια υπηρεσία, για μια νέα μέθοδο ή ένα ενδιαφέρον άρθρο, του πετάγονται συνέχεια παράθυρα που τον παροτρύνουν να κάνει το ένα ή το άλλο, τότε, το πιθανότερο αποτέλεσμα θα είναι ο επισκέπτης να αποχωρήσει ενοχλημένος και να μην επιστρέψει ποτέ.

Ένας άλλος λόγος ενόχλησης για τους επισκέπτες είναι μία ιστοσελίδα που βασίζεται αποκλειστικά στο κείμενο. Να θυμάστε ότι έχετε μία επαγγελματική σελίδα που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, και όχι ένα επιστημονικό περιοδικό που απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο κοινό επαγγελματιών. Οι περισσότεροι άνθρωποι βαριούνται να διαβάζουν μεγάλα κείμενα και δύσκολη ορολογία. Προτιμούν μικρά, ευσύνοπτα και εύληπτα κείμενα, που θα συνοδεύονται από ωραίες εικόνες και γραφιστικά.

Συνεπώς, βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας έχει μια καλή αναλογία κειμένου και οπτικών ερεθισμάτων. Τέλος, σκεφτείτε να έχετε στην ιστοσελίδα σας κάποιο ή κάποια βίντεο από την πρακτική σας, ώστε να δουν τις υπηρεσίες σας στην πράξη. Με αυτό τον τρόπο τραβάτε την προσοχή τους να παραμείνουν στην ιστοσελίδα σας για παραπάνω από 30 δευτερόλεπτα.

5. Η ιστοσελίδα δεν έχει δώσει τη δέουσα προσοχή στο κείμενο

Κάθε ιστοσελίδα είναι τόσο καλή όσο καλό είναι το κείμενό της. Στις περισσότερες ιστοσελίδες δίνεται έμφαση στη σχεδίαση, στα χρώματα, στις φωτογραφίες, και αμελείται αυτό που είναι πιο σημαντικό απ’ όλα, δηλαδή τα κείμενα. Πολλές φορές, το κείμενο είναι κάτι που απλώς συμπληρώνει τους κενούς χώρους ανάμεσα στα γραφιστικά και τις φωτογραφίες.

Όμως, ο επισκέπτης μίας οδοντιατρικής ιστοσελίδας δεν έρχεται για να δει εικόνες, αλλά για να πάρει απαντήσεις στα ερωτήματά του. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό:

  • να είστε ακριβείς στα κείμενα που χρησιμοποιείτε
  • να χρησιμοποιείτε απλή ορολογία που να την καταλαβαίνει ο μέσος άνθρωπος
  • να έχετε στο νου τον αποδέκτη του μηνύματος. Άλλη γλώσσα θα χρησιμοποιήσετε για υπηρεσίες που αφορούν ηλικιωμένους ανθρώπους, άλλη για αυτές που αφορούν τους γονείς και άλλη για πιο νέους ασθενείς
  • να είστε επεξηγηματικοί και εκπαιδευτικοί, ώστε οι επισκέπτες να επανέρχονται στην ιστοσελίδα σας όταν έχουν απορίες σχετικά με οδοντιατρικά ζητήματα
  • να έχετε στο νου σας τις μηχανές αναζήτησης, διότι αυτές είναι που θα εμφανίζουν την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματά τους. Γι’ αυτό, πρέπει να χρησιμοποιείται τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά και να εφαρμόζετε τις βέλτιστες πρακτικές SEO στα κείμενά σας

Τα κείμενά σας δεν πρέπει να είναι απλώς επιστημονικά ορθά, πρέπει να είναι και κειμενογραφικά άρτια. Γι’ αυτό, για τη συγγραφή των κειμένων συνιστάται πάντα η συνεργασία με επαγγελματία κειμενογράφο, και ιδανικά με εξειδικευμένο στην ιατρική κειμενογράφηση.

Ελπίζουμε να σας βάλαμε σε διαδικασία να σκεφτείτε λίγο διαφορετικά τη νέα οδοντιατρική σας ιστοσελίδα. Όταν κατασκευάζουμε ένα website, υπάρχουν πολλά περισσότερα να σκεφτούμε από ωραίες εικόνες και ζωηρά χρώματα. Αναρωτιέστε από πού πρέπει να ξεκινήσετε;

Οδοντιατρική Ιστοσελίδα Κατασκευασμένη από τη Scribia Digital Marketing